dissabte, 14 de gener del 2012

MEQUINENSA

       


     
        MÀRIUS TORRES


      ¿Per què és trista la font que s´ha estroncat
   
      i el sol quan va a la posta?

     ¿És que més que el futur, Déu meu, em costa

      rendir-te el meu passat?

     Si et sacrifico l´ímpetu de la meva esperança,

     si el meu timó sols navega al teu vent,

     per què l´ala més lleu d´una recança,

     folla igualment,

     voldria sempre dur la meva nau enrera,

     cap el país perdut

     on són joves les fonts i el sol tot just nascut?

     ¿Què val el que m´espera?

      No sóc avar sinó del que he viscut.

3 comentaris:

  1. Quin poema més bonic! No l'havia llegit mai.

    Anna M. Moya

    ResponElimina
  2. Un poema molt bonic i molt acertat
    Rafela

    ResponElimina
  3. El pobre Màrius Torres, sens dubte, expressava en aquest poema que és com un lament, la tristor i l'enyor per un passat sense retorn.
    Molt ben triat, Anna.

    ResponElimina